Varmt välkommen på KU:s sommarläger 2024 till vackra Nykarleby!

Det är ur gemenskapen vi tar avstamp i årets tema ”Tillsammans”. I en tid då ensamheten kallas för en ny folksjukdom vill vi ta sikte mot att göra delaktighet till en ny folkrörelse. Perspektiv och tillämpning är många, vilket kommer att synas både i bibelstudierna och det stora urvalet kurser. För att inte tala om alla fina möten och samtal i vår lilla läger by. Det kommer finnas plats för stillhet och rörelse, eftertanke och skoj, mässor, konsert mm. Kom med och gör lägret tillsammans!

Konsert och ny mässa med Bengt Johansson

VUXENBIBELSTUDIER med Magnus Persson (ons-tor) och Stefan Myrskog (fre-lö)
UNGDOMSBIBELSTUDIER med Felicia Bodaxell
BARNMÖTEN med fam. Hyllerud (0-8 år)
TWEENSPROGRAM Tweens-teamet (9-12 år)
KURSER med Britta Hermansson, Svante Lundgren, Jimmy Österbacka, Malin Storbjörk m.fl.

Boka in veckan redan nu!

BIBELSTUDIER

Magnus Persson

Magnus Persson är präst, författare och jobbar som inspiratör vid Evangeliska Fosterlands Stiftelsen.

I vår tid råder isolation och individualism, splittring och polarisering. Vi skapar ensidiga motsättningar mellan sådant som Herren sammanfogat till ett mångfaldigt både och, som att be och arbeta, själavinnare och själavårdare, tradition och förnyelse, folkkyrka och väckelserörelse osv.
Aposteln Paulus konstaterar att det är tillsammans med alla de heliga som vi förstår höjden och djupet, bredden och längden i Kristus. Som kristna är vi inte utlämnade åt oss själva utan insatta i ett större sammanhang som gör tillvaron rikare och rymligare.

Stefan Myrskog

Stefan Myrskog heter jag och bor i Helsingfors och jobbar som ledande sakkunnig på Kyrkans central för det svenska arbetet vid Kyrkostyrelsen.
Jag är något av en fotbollsnörd – och jag gläds och lider med ”mitt” lag Tottenham. Hängmattan är en möbel jag älskar så här sommartid. Att ligga bekvämt och studera molnen när de drar förbi och fåglarna som seglar däruppe ger ro för kropp, själ och tanke. Tillsammans är för mig ett av livets Storord. I bibelstudierna kommer jag att röra mig kring temat Tillsammans med Kristus, ett tema som alltid är aktuellt.

Hej vänner!
Jag heter Felicia Bodaxell, är 26 år och kommer från Stockholm. Jag älskar äventyr, att skapa musik och att laga mat. Jesus håller på att göra stora saker i Finland och jag är så glad att jag får vara med, då jag flyttar till Österbotten i sommar!
Jag ser så mycket fram emot sommarlägret där vi ska få lära känna Jesus och varandra ännu djupare. Bibeln är den bästa boken jag vet! Guds ord lever i den och på lägret under bibelstudierna ska vi tillsammans få upptäcka mer om Guds ord, som förvandlar liv. Jag har en stor förväntan på vad Jesus ska göra ibland oss.
Hoppas vi ses!

Alexandra & Emmanuel Hyllerud,

tillsammans med dockorna Mats & Anita och busfarbron Ospon Sporre har i över 12 år rest runt i Sverige och Finland och berättat om vem Jesus ÄR…
Det blir sång, dans, bibelberättelser och glädje. Men framför allt får vi höra om vår bästa vän JESUS!

Tillsammans har de skapat 28 skivor, Barnens APP, och Hylleruds Förlag.

Tweensprogram

Det blir ett toppenprogram för er i år med olika aktiviteter. Många kreativa och roliga alternativ bland kurserna och bibelstudier med ett härligt Tweensteam. Temat i år är Tillsammans och vi skall ha det riktigt bra tillsammans. Hoppas vi ses på lägret!

Konsert med Bengt Johansson

Bengt Johansson är alltid ett kärt återseende då han gästar våra evenemang. Inte minst för de många lovsånger han skrivit som sjungs i hela Norden. Detta år blir det konsert med Bengt i Nykarleby kyrka tillsammans med projektkören ledd av Malin Storbjörk. Bengt är med oss också när vi avsutar lägret med en nyskriven mässa av honom.

Du har möjlighet att redan nu anmäla ditt intresse för talkouppgifter under årets sommarläger och därmed ha möjlighet att delta i lägret utan deltagaravgift under talkodagarna. Uppgifterna är bl.a. kökshjälp, chaufför mm. Meddela om ditt intresse för detta före 15.5 till info@kredu.fi. Det underlättar vår planering av lägret.

Anmälan:
Anmälan öppnas 15.5
www.kredu.fi
Sista anmälningsdag 26.6

Besök KU:s egen kanal på youtube. Där hittar du material från Sommardagar, Digimäki, KU:s 100-års jubileum m.m.

Sommarläger på turné

26-31.7.2021

Lyssna på Mats Nyholms bibelstudier:

Bibelstudium 1

Bibelstudium 2

Bibelstudium 3

Bibelstudium 4

Mats Nyholm
ku o kredu

Alla vuxenbibelstudier och sommarprat från fjolårets Pieksämäkiläger tillgängliga online!

Bilder från Pieksämäkilägret 2019, foto: Joe Pimenoff